Retiren dels supermercats populars productes de Nescafé, Nesquik i més marques

Imatge de l'interior d'un supermercat

L'Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició (AESAN) ha alertat els consumidors | Unsplash | Sonder Quest

Fa uns dies coneixíem que havia estat retirat del mercat un producte d'higiene personal per contenir un bacteri infecciós. Ens estem referint al desodorant Bio Byly en roll-on, en el qual es va detectar el que es coneix com a pseudomona aeruginosa.

 

Doncs bé, ara acabem de conèixer que hi ha diversos articles de Nescafé, Nesquik, Milsani i El Corte Inglés que també s'han retirat del mercat, en concret per haver-s'hi detectat possibles residus d'aigua oxigenada.

 

[predef]telegram-lleidadiari-492[/predef]

 

Els productes i lots afectats

L'Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició (AESAN) és la que ha comunicat de forma pública el que ha passat. Així, tant a través de les seves xarxes socials com dels mitjans de comunicació, ha comunicat la retirada als consumidors.

 

En concret, ha fet menció als productes i lots que han hagut de ser retirats de manera immediata del mercat en pro de la salut dels ciutadans. I són els següents:
 

  • Nescafé Shakissimo Espresso Latte 190 mil·lilitres del 2021.01.26.
  • Nescafé Shakissimo Decaf 190 mil·lilitres amb lot de data 2021.02.02.
  • Nescafé Shakissimo Vanilla Latte 190 mil·lilitres del 2021.01.26.
  • Nescafé Shakissimo Sabor Galetes 190 mil·lilitres de data 2021.02.02.
  • Nescafé Shakissimo Caramel Latte 190 mil·lilitres del lot 2021.02.02
  • Copa xoco nata (4 x 100 grams) de la marca El Corte Inglés de la data 09/12.
  • Copa xoco nata (4 x 100 grams) de la marca Milsani (Aldi) de lot de data 09/12.
  • Nesquik Shake de 190 mil·lilitres del lot amb data 2021.01.27.

 

 

Els residus trobats en aquests aliments

Com hem esmentat, s'ha procedit a retirar tots aquests productes del mercat perquè, segons sembla, s'hi han trobat residus d'aigua oxigenada. Com és possible que aquesta aigua es trobi en aquests aliments? Perquè aquesta mateixa aigua és la que s'utilitza per dur a terme la desinfecció prèvia dels envasos, que després s'omplen amb els citats lactis.

 

Les conseqüències que podria portar consumir-la

De moment, cap persona ha denunciat al nostre país el fet d'haver patit les conseqüències d'ingerir els esmentats aliments amb restes d'aigua oxigenada. Conseqüències que podrien anar des de patir una irritació a la boca a, fins i tot, tenir la sensació d'estar menjant alguna cosa molt picant. No obstant això, tot i que ningú s'ha queixat al respecte, l'AESAN ha pres la determinació de fer pública la retirada immediata de tots aquests productes del mercat. Una retirada que és l'única manera d'evitar que algú vegi perjudicada la seva salut per la situació. De la mateixa manera, l'esmentada associació ha comunicat oficialment que si algú té algun dels productes dels lots indicats, no l'ha de consumir de cap manera.

 

És més, s'aconsella que, de forma immediata, es posi en contacte amb el servei d'atenció al consumidor de Lactalis Nestlé Productes Frescos (LNPF), que és la marca que fabrica els productes afectats. La manera de fer-ho és trucant al telèfon 900 112 131, on es donen les pautes a seguir als qui tenen a casa aliments dels ja retirats per gestionar la devolució. La marca ha explicat que aquests aliments afectats s'elaboren a França i, de la mateixa manera que l'AESAN ha informat de la retirada, també ho ha fet a la seva pàgina web. A més, ha afegit que la resta de productes que comercialitza són perfectament segurs i ha demanat perdó pels fets: «Demanem disculpes per les molèsties ocasionades per aquesta situació, en què el fonamental és assegurar la màxima qualitat dels nostres productes».