el-Born: Primer cotxe 100% elèctric de SEAT

Imatge del nou SEAT 100% elèctric, el-Born.

Imatge del nou SEAT 100% elèctric, el-Born. | SEAT

 

El primer vehicle fabricat per SEAT de forma 100% elèctrica, el-Born, va debutar públicament al prestigiós Saló Internacional de l’Automòbil de Ginebra 2019. Una de les cites més clàssiques de l’any on la majoria de marques treuen a la llum les seves últimes tecnologies i els seus millors models. Una oportunitat d’or perquè la marca de Martorell pogués mostrar a la resta del món quines són les seves intencions de cara al futur.

 

Un dels primers avantatges d’aquest concep-car presentat a Suïssa és que els seus clients no veuran massa canvis a l’hora d’obtenir el seu model definitiu, que s’estima que vegi la llum a meitats de l’any 2020 amb un preu aproximat de 36.000 €.

 

SEAT, igual que la resta de marques del Grup Volkswagen, ha utilitzat un compacte per estrenar-se en aquest vessant de vehicles elèctrics. Basat en la plataforma MEB del Grup Volkswagen, és la mateixa que utilitzarà el nou AudiQ4 e-tron i el Volkswagen ID.3, entre d’altres.

 

 NOU NÚMERO DE WHATSAPP: T'enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!

 

Imatge del nou SEAT 100% elèctric, el-Born.

Imatge del nou SEAT 100% elèctric, el-Born. | SEAT

 

Referència especial als seus orígens

Amb el nom d'el-Born, SEAT ha volgut destacar la seva procedència i els seus orígens, deixant clar que el seu vehicle elèctric ha estat dissenyat i desenvolupat a la fàbrica de Martorell, a Barcelona. A més, la marca catalana també ha jugat amb el significat de ‘born’ en anglès (naixement), a banda de ser, un barri de la Ciutat Comtal.

 

Dos significats que, de la mà, donen el nom al nou concep de SEAT que serà 100% elèctric. La seva fabricació però, es portarà a terme a la fàbrica del Grup Volkswagen de Zwickau, situada a Alemanya, lloc principal de producció d’aquest tipus de vehicles per tot el grup.

 

 

Una autonomia de 420 quilòmetres

La marca de vehicles catalana, a banda d’utilitzar la plataforma MEB, també ha realitzat una gran combinació de motor i bateries que fan d'el-Born un vehicle adequat per poder competir amb la resta de cotxes elèctrics d’última generació.

 

Disposa de bateries suficients per recórrer un total de 420 quilòmetres amb una càrrega completa, certificant aquest fet amb el cicle de proves WLTP. El temps de càrrega complet de les seves bateries no supera els 47 minuts. Aquest vehicle aconsegueix accelerar de 0 a 100 km/h en 7,5 segons gràcies al seu motor elèctric de 150 kW, donant 204 cv de potència.

 

Imatge de l'interior del nou SEAT 100% elèctric, el-Born.

Imatge de l'interior del nou SEAT 100% elèctric, el-Born. | SEAT

 

Disseny interior i exterior

Una dada a destacar és que el-Born resulta ser més alt que un compacte normal, ja que guarda les bateries sota del xassís i d’aquesta forma, s’eleva l’habitacle. Aquest nou compacte de la marca catalana incorpora un patró en forma de falca que es repeteix en altres zones del vehicle, com als laterals o als fars. El capó, de disseny pla, precedeix a uns parabrises amb una aerodinàmica molt cuidada.

 

En canvi, les llantes que porta són les mateixes que incorpora el cotxe de sèrie, és a dir, un model de 20’’, amb importants propietats aerodinàmiques. Un altre distintiu important d’aquest SEAT és la línia de leds que uneix els pilots d’ambdós costats. El logotip de la marca en ‘S’ recupera la seva antiga funció per tal d’obrir el maleter.

 

A l’hora de parlar de la part interior, a l’habitacle destaca un quadre de comandament completament buidat, amb pocs botons, i una gran pantalla pel sistema d’entreteniment, així com la instrumentació tota digital. Els seients davanters, de disseny esportiu, deixant encara el dubte de si formaran part del cotxe de sèrie o serà un extra per una gamma en concret.

 

La part de darrere és realment còmode i àmplia, amb seients molt similars a altres compactes de la marca. Cal destacar que el canvi de marxes que desapareix i ocupa la seva funció un petit comandament que serveix per inserta la marxa cap endavant, cap endarrere i l’estacionament, un model molt semblant a l’utilitzat al BMW i3. Una altra dada que encara no es coneix serà el nombre de versions que tindrà aquest model, però segurament el més lògic seria utilitzar una estructura idèntica al seu germà, utilitzant versions amb 330, 420 i 550 quilòmetres d’abast.