Catalunya Diari

El sector turístic de Ponent i del Pirineu volen recuperar aquest estiu els resultats rècord del 2019

Optimisme per la millora de la situació epidemiològica gràcies a la vacunació que s'ha traduït en reserves d'allotjament

El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida preveu assolir els resultats del 2019 durant aquest estiu. Al 2019 es van assolir un rècord històric de 565.000 viatgers i 1.428.000 pernoctacions. El tret de sortida d'aquests objectius serà per a Sant Joan, on en alguns llocs del Pirineu ja s'ha informat que alguns establiments i allotjaments turístics estan complets. Així i tot, també hi ha moltes reserves per als mesos de juliol i setembre, de manera que es preveuen 3 mesos seguits amb bons nivells d'ocupació.

 NOU NÚMERO DE WHATSAPP: T'enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!

El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida i diferents representants de les associacions d'allotjament turístic de la demarcació, s'han mostrat molt optimistes de cara a la propera campanya d'estiu gràcies a l'evolució positiva de la pandèmia, la finalització de restriccions i la recuperació de la confiança, que estan afavorint la reactivació del sector turístic en general i el de Lleida.

Ponent i el Pirineu ja es van situar la temporada passada, en plena pandèmia, en una posició privilegiada per rebre turistes, a excepció de la capital i els municipis del Baix Segre, que es van veure afectats pel tancament perimetral a causa dels brots de la Covid-19. Així doncs, el Pirineu i el Prepirineu, van incrementar un 9% durant l'estiu de les dades de viatgers en relació al mateix període del 2019. Per això, ara preveuen recuperar aquests resultats i repetir el rècord històric de fa dues temporades.


La vicepresidenta del Patronat, Rosa Pujol, ha destacat que els bons indicadors epidemiològics haurien de «permetre» recuperar aquestes xifres d'abans de la pandèmia i per tant s'ha mostrat optimista i confia que el sector gaudirà d'un «molt bon estiu».

Imatge de dues persones en bici per la muntanya
Els parcs naturals del Pirineu ofereixen diverses opcions per a fer en família durant l'estiu   | Ara Lleida

Hostaleria i restauració

El president de la Federació d'Hostaleria, Josep Castellarnau, ha explicat que el sector està il·lusionat perquè es reprèn el «somni» de poder treballar de la seva feina. També ha destacat que amb la retirada aviat de la mascareta, es podrà tornar a gaudir de la sensació d'aire pur de la demarcació. D'altra banda, el president de la Diputació, Joan Talarn, ha instat a estar «atent» a les propostes dels fons Next Generation, per tal de poder fer «coses diferencials» a Lleida, com per exemple vies verdes per anar amb bicicleta i connectar les comarques de muntanya amb les de la plana.


Per la seva banda, el president de l'Associació de Cases Rurals de Lleida, Jaume Ramon, ha remarcat la  «forta demanda» que estan tenint, superior a la de l'any passat i fins i tot a la de 2019. Ramon també s'ha alegrat que precisament aquest dilluns finalitzi una de les darreres restriccions que encara els afectaven, com és la de la limitació de grups de 10 persones, un fet que els permet afrontar la temporada amb «normalitat», ha dit.


La presidenta de l'Associació de Càmpings de Lleida, Marta Cortina, ha explicat que el sector registra sobretot reserves de turisme nacional i estatal i tot fa preveure que enguany es repetirà la tendència. Això no obstant, ha destacat que ja s'estan començant a veure els primers turistes internacionals pels càmpings del Pirineu. 

L'oferta d'allotjament per enguany entre hotels, càmpings, turisme rural, apartaments turístics, refugis, instal·lacions juvenils i albergs se situa en 75.000 places. Per tipus d'allotjament, l'oferta d'hostaleria és de 416 establiments amb 19.427 places; turisme rural amb 665 cases i 4.874 places, i càmping amb 63 establiments i 22.784 places, de les quals més de 4.000 són bungalows. La resta d'oferta engloba els 30 apartaments turístics, els 38 albergs, els 66 refugis, les 28 cases de colònies, les 6 granges escoles, i els 3.531 habitatges d'ús turístic.

Campanya 'Lleida, vola de nou'

Per tal de donar suport a la reactivació del sector turístic del Pirineu i Ponent, el Patronat de Turisme ha impulsat una campanya pròpia amb el lema 'Lleida, vola de nou'. Una campanya destinada a la promoció del territori més enfocada a escala estatal i amb accions específiques adreçades al mercat francès amb l'àmbit internacional.


La campanya vol transmetre un missatge de recuperació, de tornar a la normalitat i poder gaudir dels espais naturals del conjunt del territori, amb una nova mirada. D'aquesta manera, manté les inicials ADN Lleida: Autèntica, Diferent i Natural que defineixen els principals atributs de les comarques de Ponent i el Pirineu.


Comentaris

envia el comentari