Catalunya Diari

El Telèfon de l'Esperança i el de Prevenció del Suïcidi oferiran atenció a través de Whatsapp

La Fundació Ajuda i Esperança considera que «és una eina que anirà al cor de la població que tant ho necessita»

El Telèfon de l'Esperança i el de Prevenció del Suïcidi oferirà atenció a través de Whatsapp per acostar-se als joves. Així ho ha explicat la directora de la Fundació Ajuda i Esperança, Esperança Esteve, en la seva compareixença a la comissió d'Afers Socials al Parlament.

L'entitat ja ha fet algunes proves amb aquest tipus de servei i té previst posar-lo en marxa amb 90 voluntaris. Amb tot, Esteve ha assegurat que l'atenció en línia «seria una eina que aniria al cor de la població que tant ho necessita». De fet, la franja d'edat entre els 16 i els 25 anys és la que més utilitza el Telèfon de Prevenció del Suïcidi, segons dades del primer informe de l'Observatori de l'Esperança.

 NOU NÚMERO DE WHATSAPP: T'enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!

La Fundació Ajuda i Esperança també treballa per ampliar l'oferta d'idiomes amb què atenen als usuaris. Així, a finals d'aquest any ja s'oferirà atenció en anglès i àrab. Més tard s'incorporarà el xinès i l'urdú. «És un telèfon accessible a la diversitat, tingui la cara que tingui», ha subratllat Esteve.

Pla general durant la compareixença de la la directora de la Fundació Ajuda i Esperança, Esperança Esteve
El Telèfon de l'Esperança i el de Prevenció del Suïcidi oferiran atenció a través de Whatsapp per acostar-se als joves | LleidaDiari.cat

Tot plegat està justificat per l'augment de trucades des de la irrupció de la pandèmia

Tot plegat està justificat per l'augment de trucades des de la irrupció de la pandèmia de la covid-19, segons Esteve. La directora de la Fundació Ajuda i Esperança ha explicat que durant el 2020 s'han atès 55.000 usuaris, majoritàriament de dones (un 63% del total) entre els 45 i els 65 anys.

Pel que fa a les problemàtiques que expressen els usuaris, principalment estan relacionades amb la salut mental i emocional i la soledat no desitjada. Pel que fa a trucades directament relacionades amb el suïcidi, gairebé han estat 7.000 i la gran part d'usuaris joves.

Sobre els voluntaris, Esteve ha detallat que la pandèmia «ha precipitat» processos com la digitalització del servei. Això ha permès que s'augmenti el nombre de voluntaris fins als més de 300 i la mitjana d'edat d'aquests ha baixat. La majoria compten amb estudis superiors. La mitjana de tremps de les trucades és de mitja hora, si bé la més curta és de 7 minuts i la més llarga de 3 hores.

Més de la meitat de trucades que reben són de fora d'aquesta capital

Malgrat el Telèfon de l'Esperança i el de Prevenció el Suïcidi compta amb el suport de l'Ajuntament de Barcelona, Esteve ha assegurat que més de la meitat de trucades que reben són de fora d'aquesta capital. En aquest sentit, la directora de la fundació ha posat de manifest la necessitat d'una «estratègia acordada» entre el govern de l'Estat, la Generalitat i els municipis.

«Cal crear plantejaments comuns que siguin bons per la persona», ha reiterat Esteve. En aquest sentit ha assegurat que una solució seria posar en marxa un telèfon comú per tot l'Estat espanyol per tal de donar resposta a temes que «preocupen especialment», com ara el suïcidi.


Comentaris

envia el comentari