La turismefòbia aflora a Barcelona tot i l’increment econòmic i laboral del passat mes de juny

Barcelona és la dotzena ciutat més visitada del món, un fet que suposa un increment considerable de l'economia catalana | CatalunyaDiari.cat

 

El turisme a Espanya va aportar 178.000 milions d'euros l'any 2018, una xifra que suposa el 14,6% del PIB nacional. Així mateix, es tracta d'un sector imprescindible per a l'economia del país. A Catalunya, en concret, tal com informa l'Agència Català de Turisme, el creixement d'aquests ingressos en el sector va ser del 7,2%, mentre que la xifra de visitants «va ser pràcticament la mateixa que la de l'any interior». Els visitants estrangers van gastar gairebé 21 milions d'euros a Catalunya, liderant així el pòdium de comunitats autònomes més visitades i, en conseqüència, on més diners es van invertir.

 

 NOU NÚMERO DE WHATSAPP: T'enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!

  

Barcelona, per la seva banda, és el dotzè destí més escollit pels turistes internacionals i aquest juny ha rebut un total de 2,1 milions de visitants, segons l'Institut Nacional d'Estadística. Ara bé, tot i que aquestes xifres són realment bones i signifiquen un creixement econòmic considerable a banda d'un increment de llocs de treball —que va suposar un rècord històric d'ocupació el darrer mes de juny—, hi ha diversos col·lectius i associacions veïnals que estan en contra del turisme.

 

 

Les protestes dels veïns de Barcelona en contra de la massificació del turisme són cada vegada més habituals | Guillem RS

 

 

Batejat com a turismefòbia, la narrativa d'aquesta crítica a la massificació turística ha adoptat una forma que ara té el suport de diverses agrupacions. Així mateix, tal com ha mostrat 'Telecino', aquestes entitats, com ara la Federació d'Associació de Veïns, partícips de la turismefòbia, han iniciat una nova campanya en què demanen als turistes que visiten Barcelona que no parlin sobre la capital catalana en tornar al seu país amb l'objectiu de no fer-ne propaganda; és a dir, evitar més visites.

 

 

El comerç, a favor del turisme 

Manel Martínez, el vicepresident de l'associació de veïns de la Barcelona, en nom de l'entitat assegura que està totalment en contra: «No volem aquests missatges turismefòbics. Seria tocar de mort la mateixa economia de la ciutat i del país». No obstant això, no són els únics que discrepen, sinó que alguns veïns i comerciants asseguren que el turisme és necessari i que estan agraïts de rebre nombroses visites, que creixen exponencialment.

 

 

També et pot interessar…