Catalunya Diari

L'única xocolata recomanada pels nutricionistes

Els especialistes adverteixen que només hi ha un tipus de xocolata 'saludable' en els supermercats
Solament un tipus de xocolata és recomanda
Solament un tipus de xocolata és recomanada | LA COCTELERA

El sabor dels dolços i de les postres no seria el mateix sense un dels seus ingredients principals més utilitzat: la xocolata. Per aquells qui volen portar una dieta equilibrada i saludable, l’àmplia oferta d’aquest producte pot semblar un avantatge, però no és així.

 

Actualment és evident que els consumidors són conscients que la xocolata conté una gran quantitat de sucre, i els centenars de versions i tipus de xocolata que es venen als supermercats no se salven de tenir-ne. És per aquest motiu que els nutricionistes insisteixen en el fet que l'opció més saludable i adequada és el consum de xocolata negra.

 

  • NOU SERVEI DE LLEIDADIARI: T'enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!

 

El sucre: l’ingredient principal

La majoria de productes que es venen com a xocolata són en veritat grans quantitats de sucre amb un percentatge mínim de cacau. Sovint estan elaborats amb saboritzants artificials que substitueixen el cacau, la qual cosa converteix la xocolata en un aliment addictiu i poc saludable.

 

 

Fins i tot aquells categoritzats com 'negre', 'pur' o 'sense sucre' s’allunyen del que ha de ser realment una xocolata saludable, ja que el sucre se substitueix per un altre tipus d’edulcorant artificial. Això ens demostra que cal ser conscient del que una pastilla de xocolata hauria d’incloure per no ser perjudicial per a la nostra salut.

Què és la xocolata?

La xocolata és un aliment que té com a base el fruit d’un arbre que es coneix amb el nom de cacau, el qual conté propietats que afavoreixen el funcionament de l’aparell circulatori, a més de ser altament energètic.

 

Si la xocolata conté una alta quantitat de calories, carbohidrats i greixos és pel gran percentatge de sucre que conté, gens beneficiós per la nostra salut. El bo és que, dins de l’àmplia varietat de tipus de xocolata que existeixen, hi ha un que destaca per sobre de la resta per ser el més saludable.

 

L'àmplia varietat de xocolates

Per resumir, es podrien englobar les varietats de xocolates en tres grans grups: xocolata amb llet, xocolata blanca i xocolata negra, coneguda també com a xocolata amarga. La més comuna en els supermercats i la que més agrada és la xocolata amb llet, els ingredients de la qual són cacau, sucre i llet. No obstant això, està elaborada solament per un 20% de cacau i un 80% de sucres i llet.

 

 

D’altra banda, la xocolata blanca no és en realitat un tipus de xocolata, pel fet que no conté l’ingredient essencial perquè es pugui considerar xocolata: la pasta de cacau. Conté sucres, edulcorants, matèries sòlides de llet i mantega de cacau, fet que la converteix en la més perjudicial de totes.

 

No obstant això, la xocolata negra o amarga, està formada mínimament per un 50% de cacau, fet necessari perquè pugui anomenar-se negre.

Una bona xocolata ha de contenir un 85% de cacau
Una bona xocolata ha de contenir un 85% de cacau | LA COCTELERA

 

Què recomanen els nutricionistes

L'única varietat acceptada pels especialistes és la xocolata negra, sempre que es triï adequadament. El cert és que la pastilla de xocolata ideal ha de contenir més d’un 85% de cacau, una dada que cal llegir-se en l’etiqueta del producte. Un problema que pot trobar-se és que la seva poca quantitat de sucre pot fer que algunes persones no es decideixin a comprar-lo per la seva amargor. És per això que es recomana començar consumint una xocolata amb un 70% de cacau per anar augmentant gradualment el percentatge, fins a arribar al 99%.

Afortunadament, aquesta tendència saludable ha promogut la venda d’aquest tipus de xocolata aconseguint que superi la de la xocolata amb llet. Es preveu que la preferència per la xocolata negra augmenti d’ara endavant.

 



Comentaris

envia el comentari