Catalunya Diari

Adif acaba les obres de millora a la línia ferroviària d'ample convencional entre Almacelles i Alcarràs

L'ens gestor ha actuat en tres terraplens situats en un tram de 20 quilòmetres que discorre pel Segrià

Adif ha acabat les obres de millora a la infraestructura ferroviària d'ample convencional en un tram de 20 quilòmetres que discorre pel Segrià. En contret, l'ens gestor ha actuat en tres terraplens, situats als termes d'Almacelles, a Raimat (municipi de Lleida) i Montagut (Alcarràs).

A la vegada, els treballs també ha permès eliminar Limitacions Temporals de Velocitat (LTV). Part de les actuacions, correspon a desperfectes provocats pel temporal Filomena, de principis de gener. Les obres, amb una inversió de 5,6 MEUR, van començar al febrer i s'han allargat set mesos.

 NOU NÚMERO DE WHATSAPP: T'enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!

L'execució dels treballs va obligar a interrompre la circulació ferroviària vuit setmanes, durant les quals es va establir un transport alternatiu dels passatgers amb autobús. 
 

Adif ha executat actuacions en tres terraplens de la línia ferroviària Lleida-Saragossa d'ample convencional. En el cas dels situats a Almacelles i a Montagut, al terme municipal d'Alcarràs, les actuacions han consistit en el reforç del terraplè existent, amb la incorporació de 17 quilòmetres de pilots, elements que permeten assentar la plataforma. Pel que fa a Raimat, al terme municipal de Lleida, Adif ha restituït un talús situat a dins de la localitat, actuació llargament reclamada pels veïns de Raimat. 
 

Les tres actuacions han comportat el moviment d'uns 30.000 m3 de terra, la construcció de més de 10.000 m2 d'escullera i la restitució de 5 quilòmetres de via i catenàries i de 3 quilòmetres d'elements de comunicacions i seguretat. Una part dels treballs correspon a desperfectes provocats a la línia pel temporal Filomena, de principis de gener, però també s'han millorat altres punts on ja estava previst abans. 

Un tren al seu pas per Montcada i Reixac, amb el pas a nivell tancat
Adif acaba les obres de millora a la línia ferroviària d'ample convencional entre Almacelles i Alcarràs | acn

Actuacions en infraestructures a la demarcació de Lleida

Crespín, subdelegat del govern espanyol a Lleida també s'ha referit al tercer tram de l'A-14, que donarà continuïtat a l'autovia a partir d'Alfarràs cap al nord. El subdelegat del govern espanyol ha indicat que el projecte està a l'espera de tenir l'assistència tècnica per part del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana amb l'objectiu d'actualitzar el projecte. En aquest sentit, confia que aquest tràmit «no s'hauria d'allargar molt temps».  

D'altra banda, José Crespín preveu que els treballs per desmantellar els peatges de l'AP-2 pugui començar aviat. La setmana passada el Ministeri de Transports va informar de l'adjudicació per 11,9 milions d'euros del contracte de manteniment i conservació de l'AP-2, en el tram de 61 quilòmetres que discorre per la demarcació de Lleida, un cop alliberada aquesta autopista. Així, ha dit que la primera actuació prevista en el contracte serà retirar les infraestructures dels peatges.  

Finalment, el subdelegat del govern espanyol s'ha referit a la petició que l'alcalde de Lleida,Miquel Pueyo, va traslladar a Adif per tal que l'ens gestor faciliti que els trens de Ouigo i la resta d'operadors ferroviaris privats d'alta velocitat puguin fer parada a Lleida. «Primer cal que existeixi l'interès d'aquesta companyia –Ouigo- per aturar els seus trens a Lleida i després s'haurà de treballar per millorar algun desajust» que pugui existir per fer-ho possible.


Comentaris

envia el comentari