Els Mossos d'Esquadra van detenir divendres a Salt, al Gironès, un home, de 33 anys i nacionalitat francesa, que va fugir d'un control policial i conduïa begut. Els fets van passar quan faltaven deu minuts per les quatre de la matinada a l'AP-7, a Vilablareix. Els agents que estaven fent un control al peatge van veure com un vehicle sortida de la rotonda d'incorporació de l'autopista i s'aturava en veure presència policial. El cotxe va fer marxa enrere, posant en perill la resta de conductors, i va marxar.
Els mossos van intentar aturar-lo però el turisme va fer fins a sis voltes a la rotonda i, finalment, va sortir en direcció Salt. Una patrulla del cos policial català, però, va aconseguir enxampar-lo poc després.
A l'interior hi havia dues persones i el conductor presentava símptomes evidents d'anar begut. Els agents li van fer la prova d'alcoholèmia i va donar un resultat positiu de 0,58 mg/l d'aire expirat, més del doble del límit permès (0,25 mg/l).
L'home va quedar detingut per un delicte contra la seguretat del trànsit per conduir amb una taxa d'alcohol penalment punible i un delicte de desobediència als agents de l’autoritat. El detingut, que no tenia antecedents, va quedar en llibertat amb càrrecs després de passar a disposició judicial.
En aquesta línia, cal destacar que el 13 de novembre passat un home va ser detingut a Salt per conduir superant en quatre vegades la taxa d’alcoholèmia permesa. Un testimoni va alertar a la Policia Local que el conductor denunciat havia agafat el cotxe amb senyals evidents d’haver begut i va indicar als agents on localitzar-lo, després de seguir-lo. El conductor arrestat era un home de 38 anys, veí de Salt i de nacionalitat espanyola. A més de per posar-se al volant havent consumit begudes alcohòliques, també se'l va denunciar per conduir de manera imprudent pels carrers d’aquesta població de la comarca del Gironès.
Més notícies: