La mesura afectarà només els trens Intercity i Euromed. Segons la informació disponible, no tindrà incidència en el servei de Rodalies.
Protecció Civil activa el Ventcat
La decisió arriba després que Protecció Civil hagi activat la fase d’alerta del pla Ventcat. El Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat) preveu ratxes superiors als 100 km/h a bona part del territori fins divendres.
Les afectacions poden ser més destacades al Pirineu i Prepirineu i també a la meitat sud de Catalunya, zones on el vent pot guanyar intensitat al llarg de la jornada.
Recomanacions per als viatgers
Els passatgers amb viatges previstos en trens Intercity i Euromed en aquesta franja horària poden trobar-se amb canvis d’horari o anul·lacions. Es recomana consultar l’estat del servei als canals habituals d’Adif i de les operadores abans de desplaçar-se a l’estació.
Protecció Civil també recorda que, en episodis de vent fort, cal extremar precaucions, especialment en desplaçaments i activitats a l’aire lliure.
Context de l’episodi
El nou episodi de vent es mantindrà com a mínim fins divendres, amb un seguiment de l’evolució i possibles actualitzacions de l’alerta Ventcat en funció de la intensitat i la distribució de les ratxes.










