La Granja d’Escarp, Seròs i Almatret restringiran preventivament l’accés de vehicles i persones a diverses zones boscoses dels seus termes municipals amb motiu de l’eclipsi solar del 12 d’agost. La mesura afectarà especialment els plans de Montmaneu i la punta de Montmaneu, davant l’elevada afluència de visitants que es preveu durant la jornada.
Els tres ajuntaments han acordat aquest dilluns les restriccions en una reunió celebrada a Lleida amb representants dels Agents Rurals, Protecció Civil i el director dels serveis territorials d’Interior, Josep Ramon Ibarz. L’objectiu principal és evitar una concentració massiva de persones i vehicles que pugui dificultar el pas dels serveis d’emergències en cas que es produeixi un incendi.
La prohibició també afectarà els camins d’accés a les zones forestals
A Almatret, la prohibició també afectarà els camins d’accés a les zones forestals. Les restriccions es començaran a senyalitzar amb tanques i cintes. Però no s’instal·laran barreres físiques que puguin impedir el pas dels Bombers o altres cossos d’emergències.
L’alcalde de la Granja d’Escarp, Manel Solé, ha explicat que els municipis estan rebent nombroses trucades de persones interessades a desplaçar-se a la zona per observar l’eclipsi. El risc, segons ha advertit, podria ser elevat perquè es preveu que durant la jornada estigui activat el Pla Alfa 3 per risc d’incendi. Tot i que també es podria arribar al nivell 4, corresponent a un risc extrem.
Per aquest motiu, els ajuntaments opten per avançar-se a la situació i limitar els accessos des d’un dia abans. També reforçaran la informació per reconduir els visitants cap als espais habilitats específicament per estacionar i observar l’eclipsi amb seguretat.
Crida a no anar-hi sense reserva
El municipi de Seròs també ha fet una crida a no desplaçar-se a la zona si no es disposa d’una reserva prèvia. L’alcalde, Josep Antoni Romia, ha advertit que els espais preparats per seguir l’eclipsi ja estan plens. Interior reforçarà els efectius durant la jornada i un helicòpter dels Agents Rurals sobrevolarà diferents espais naturals de Ponent. Les autoritats insisteixen que l’elevada expectació pel fenomen astronòmic no ha de comportar una concentració de persones en zones que no estan preparades per acollir visitants.










