Els dos investigats treballaven en aquesta àrea de trànsit. En concret, segons ha informat la policia, localitzaven els passatgers, els amagaven als lavabos i els facilitaven roba i targetes d’identificació per poder travessar els controls de seguretat.
La investigació es va posar en marxa arran d’una anomalia detectada entre el nombre de passatgers que arribaven a aquesta zona i els que realment embarcaven en vols de connexió. A partir d’aquí, els agents van començar a seguir la pista del que estava passant.
Una maniobra detectada en plena operació
La policia va acabar descobrint una d’aquestes actuacions in fraganti. Així, els agents van interceptar una passatgera que presumptament havia rebut ajuda per passar els controls amb aparença de treballadora de l’aeroport.
Després de ser localitzada, la dona va ser retornada al seu país d’origen. Paral·lelament, la Policia Nacional va detenir els dos treballadors presumptament implicats en aquesta operativa.
Com actuaven, segons la investigació
Segons la informació facilitada, els arrestats actuaven a la zona de trànsit dels vols procedents de fora de l’espai Schengen. Per tant, aprofitaven un punt especialment sensible del recorregut dels passatgers dins de l’aeroport.
La mecànica consistia, presumptament, a recollir aquestes persones, ocultar-les temporalment als lavabos i, tot seguit, facilitar-los roba i acreditacions. D’aquesta manera, intentaven que passessin els controls de seguretat fent-se passar per personal autoritzat.
Retirada d’acreditacions i prohibició de treballar a l’aeroport
Als dos detinguts també se’ls ha retirat l’acreditació laboral. A més, se’ls ha prohibit fer qualsevol tipus de feina a l’Aeroport de Barcelona.
Aquestes mesures s’han adoptat després de la seva detenció en el marc de la investigació oberta. Mentrestant, el cas continua sota el focus policial per determinar si hi pot haver més persones implicades o altres maniobres similars.
En conjunt, l’operació ha permès destapar un suposat sistema per facilitar l’entrada irregular de passatgers aprofitant l’entorn laboral de l’aeroport. En definitiva, la investigació es va originar a partir d’una anomalia en el flux de viatgers i va acabar amb dos treballadors detinguts.










