El Ministeri de Treball i Economia Social ha avisat aquest dilluns que els treballadors que no hagin pogut anar a treballar o que hagin decidit no fer-ho per seguretat per la dana no podran ser sancionats. El departament que encapçala la vicepresidenta Yolanda Díaz també ha anunciat que habilitarà els autònoms perquè accedeixin a una prestació millorada per cessament d’activitat si s’han vist afectats pels efectes de la gota freda i ha recordat que l’Estatut dels treballadors contempla que les empreses demanin un expedient de regulació temporal d’ocupació (ERTO) en cas de força major.
NOU NÚMERO DE WHATSAPP: T’enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!
Les mesures s’han conegut el mateix dia que Díaz s’ha reunit amb el conseller d’Educació, Universitats i Treball de la Generalitat Valenciana, José Antonio Rovira, i organitzacions empresarials i sindicals del País Valencià.
Pel que fa als autònoms, fonts del Ministeri han detallat que podran demanar aquesta prestació a les seves mútues i no caldrà que els sol·licitants hagin cotitzat. Tampoc consumirà prestació i mentre la rebin es considerarà que han estat cotitzant.


TELEGRAM LLEIDADIARI: Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram. 









