Els abonaments gratuïts de Renfe per Rodalies i Regionals ja estan disponibles des d’aquest dimarts i seran vigents fins al 24 de febrer. La mesura té com a objectiu facilitar la mobilitat mentre es recupera la normalitat en el servei ferroviari. Renfe ha posat en funcionament abonaments gratuïts de 10 viatges per a Rodalies i Regionals. Els títols no són nominatius i es poden utilitzar fins a esgotar els viatges o fins a la data límit establerta.
Els abonaments es poden adquirir tant a les taquilles com a les màquines d’autovenda de les estacions. En el cas de Rodalies, amb un mateix títol poden viatjar diverses persones.
Pel que fa als serveis Regionals, Renfe ha especificat que aquests abonaments no són vàlids per als serveis Avant Barcelona-Lleida ni per als Avant Exprés Barcelona-Tortosa.
Quatre serveis especials gratuïts
La iniciativa inclou també la posada en funcionament de quatre serveis especials gratuïts d’Avant entre Barcelona-Sants, el Camp de Tarragona i Lleida-Pirineus. Aquesta actuació s’ha acordat amb la Generalitat de Catalunya. Els horaris dels Avant entre Barcelona-Sants i Lleida-Pirineus són a les sis del matí i a les 15.05 hores, amb arribades previstes a les 7.10 i a les 16.15 hores. En sentit contrari, les sortides són a les 7.25 i a les 16.45 hores.
Tot i que aquests serveis Avant són gratuïts, Renfe ha recordat que és obligatòria la reserva prèvia de plaça. Aquesta reserva es pot fer a través del web de l’operadora, l’aplicació mòbil o a les taquilles de les estacions de Barcelona, Tarragona i Lleida.










