Lleida
ALCARRÀSbiogasIpcena

Veïns i Ipcena s’oposen a la planta de biogàs d’Alcarràs

El projecte preveu tractar 120.000 tones de purins anuals i les entitats contràries diuen que generarà males olors

Comparteix

Imatge d'Arxiu de la naturalessa. / LleidaDiari.cat
Imatge d'Arxiu de la naturalessa. / LleidaDiari.cat

Els veïns i Ipcena biogàs Alcarràs han anunciat al·legacions contra la planta que l’empresa Agrolerida S.L., vinculada al grup Vall Companys, vol construir a Alcarràs. A més, asseguren que el projecte preveu tractar 120.000 tones anuals de purins i residus orgànics. Per tant, consideren que tindrà un greu impacte ambiental i social a l’Horta de Lleida.

Per què els veïns i Ipcena rebutgen la planta de biogàs d’Alcarràs?

Les entitats critiquen que la planta de biogàs:

  • Generaria males olors i emissions contaminants. En conseqüència, podria reduir la qualitat de vida de centenars de famílies.

  • Ocupà sòl agrari de regadiu, que és un recurs valuós per a la producció alimentària.

  • Tanmateix, també incompliria les distàncies mínimes de seguretat respecte a habitatges i granges.

Capacitat de la planta de biogàs d’Alcarràs

El projecte contempla el tractament de 120.000 tones anuals de purins. No obstant això, Ipcena alerta que en una segona fase podria arribar fins a 150.000 tones, la qual cosa incrementaria l’impacte ambiental.

Zones i col·lectius afectats

Ipcena afirma que l’impacte odorífer podria afectar no només els veïns de l’Horta de Lleida, sinó també escoles, instal·lacions esportives i una residència de gent gran. Així mateix, avisen que aquesta situació suposaria un risc per a infants, adults i persones vulnerables.

Reacció dels veïns i Ipcena biogàs Alcarràs

Els veïns de Torres de Sanui han convocat una reunió per informar i coordinar accions. D’aquesta manera, volen unir esforços i frenar el projecte de biogàs a Alcarràs.

NOU NÚMERO DE WHATSAPP

T’enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis.

TELEGRAM LLEIDADIARI

Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram.

Recta final de les obres de rehabilitació del pont de Ciutat Jardí sobre l’AVE
30 famílies reforcen habilitats parentals amb la Paeria

Últimes Noticies

Subscriu-te a la nostra Newsletter

No fem spam! Llegeix la nostra política de privadesa per obtenir més informació.

També et pot interessar