Successos
bellpuigCatalunyaMossos d'EsquadraUrgell

Un home admet que va incomplir l’allunyament i va violar la parella a l’Urgell

Les parts pacten una condemna de 7 anys i 9 mesos de presó, i l'expulsió del país durant 10 anys

Comparteix

L'acusat de violar la parella a Bellpuig, durant el judici a l'Audiència de Lleida, custodiat pels Mossos d'Esquadra. / Roger Segura
L'acusat de violar la parella a Bellpuig, durant el judici a l'Audiència de Lleida, custodiat pels Mossos d'Esquadra. / Roger Segura

L’acusat de violació i trencament d’ordre d’allunyament a Bellpuig ha reconegut els fets aquest dijous durant el judici celebrat a l’Audiència de Lleida. El processat ha admès haver violat la seva parella i haver incomplert l’ordre d’allunyament vigent el 2023, en el marc d’un acord entre la Fiscalia, la defensa i l’acusació particular.

Inicialment, el ministeri públic demanava 17 anys de presó per diversos delictes. Tanmateix, després del pacte, les parts han acordat una pena de 7 anys i 9 mesos de presó. Aquesta condemna correspon a un delicte de violació agreujada i un altre de trencament de condemna.

A més, s’ha proposat substituir part de la pena per l’expulsió del país durant 10 anys, un cop l’acusat hagi complert la meitat de la condemna.

Declaració de la víctima i actuació policial

Durant la vista, la víctima ha ratificat els fets. També ha renunciat a qualsevol indemnització econòmica. La dona ha explicat que tenia un fill en comú amb el processat i que aquest va trencar l’ordre d’allunyament per accedir al domicili i forçar-la a mantenir relacions sexuals no consentides.

Els Mossos d’Esquadra van rebre l’avís que l’home freqüentava el domicili. Una patrulla es va desplaçar fins al lloc i va confirmar la seva presència. Segons un dels agents, el van trobar “tan tranquil, com si visqués allà”.

Reducció de càrrecs i mesures addicionals

Arran del reconeixement dels fets, les parts han renunciat a la resta de proves testificals i pericials. La Fiscalia també ha retirat les acusacions per maltractament habitual i amenaces lleus.

Tot i això, es mantenen diverses mesures accessòries. Entre aquestes, destaquen 10 anys de llibertat vigilada i la prohibició d’apropar-se a menys de 1.000 metres de la víctima o comunicar-s’hi durant una dècada. També se li prohibeix treballar amb menors durant 20 anys.

Segons el relat del ministeri públic, els fets es van produir entre gener i octubre del 2023. L’acusat hauria intimidat la víctima de manera reiterada per mantenir relacions sexuals.

Situació actual del processat

Actualment, l’home porta uns dos anys i mig en presó preventiva. Amb l’acord assolit, podria ser expulsat del país aproximadament d’aquí a un any.

El judici ha quedat vist per a sentència.

NOU NÚMERO DE WHATSAPP

T’enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis.

TELEGRAM LLEIDADIARI

Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram.

Un mosso, condemnat a 7,5 anys pel transport de cocaïna dins un rotor
Un foc de matinada en un pis de Lleida acaba amb un detingut i dos ferits

Últimes Noticies

Subscriu-te a la nostra Newsletter

No fem spam! Llegeix la nostra política de privadesa per obtenir més informació.

També et pot interessar