Els Mossos d’Esquadra han desmantellat una xarxa criminal dedicada a l’explotació sexual de dones en pisos prostíbul clandestins a Catalunya. L’operació s’ha saldat amb una dona detinguda i vuit persones més investigades per la seva presumpta vinculació amb l’organització. L’entramat estava liderat per una dona, juntament amb la seva parella sentimental i la seva mare. I comptava amb la col·laboració d’altres dones que feien tasques de control dels pisos. Les víctimes eren obligades a prostituir-se contra la seva voluntat, amb total disponibilitat horària. I sotmeses a un estricte sistema de cibercontrol.
Segons la investigació policial, la principal investigada va arribar a gestionar fins a 70 anuncis de prostitució en diferents pàgines web, amb ofertes de serveis sexuals a diversos països europeus. Les dones eren vigilades de manera constant mitjançant sistemes de videovigilància i àudio instal·lats als habitatges.
Orígen: setembre del 2024
L’origen de la investigació es remunta al setembre del 2024, quan una dona va declarar que havia treballat com a recepcionista en diversos pisos prostíbul clandestins de Barcelona. En el seu testimoni va relatar les condicions d’explotació a què eren sotmeses les dones. Així com el control permanent exercit pels responsables de la xarxa. Posteriorment, el gener del 2025, els agents van identificar una de les víctimes, que havia arribat a Catalunya amb la intenció d’exercir la prostitució pel seu compte. Posteriorment, una de les explotadores li va prometre millors condicions econòmiques i de seguretat. Però un cop al pis li van imposar un deute econòmic elevat i la van obligar a prostituir-se en unes condicions molt més dures de les acordades.
La investigació també va permetre identificar una segona víctima en una situació similar. Ambdues dones van aconseguir fugir del control de l’organització i denunciar els fets a la policia.
Amb el temps, la líder de la xarxa va deixar d’utilitzar pisos clandestins a Catalunya. I aleshores va passar a oferir els serveis sexuals en hotels o a domicili. Tot i això, pocs dies abans de la seva detenció, va tornar a obrir un nou pis prostíbul, on es van localitzar dues dones més.
L’operació, dirigida pel Tribunal d’Instància Secció d’Instrucció Plaça 12 de Barcelona i la Fiscalia d’Estrangeria i Tràfic d’Éssers Humans, va culminar el 13 de gener passat. En les entrades i escorcolls practicats, els Mossos van intervenir diversos objectes i quinze telèfons mòbils, que ara estan sent analitzats en el marc de la investigació.










